HappyFish

sâmbătă, 2 ianuarie 2010

Pledoarie pentru mersul cu bicicleta

Guvernul ne anunta noi scumpiri pentru 2010. Se scumpeste energia electrica, benzina.... Oricum ne-am obisnuit deja, acelasi anunturi si in anii trecuti, nimic nou sub soare.
Totusi ceva ma pune pe ganduri.  In curand toate resursele astea naturale se vor epuiza, o stim cu totii. Nemtii si in general toti cei din tarile civilizate au inteles asta mai devreme si au inceput sa se pregateasca. Centrale eoliene, masini hibrid, piste de biciclete peste tot... numai in tarisoara noastra "draga" Romania nu se intampla nimic. Doar cateva piste de biciclete prin parcuri, in rest masini cat cuprinde pe sosele. Efectiv ne doare la basca de aglomeratie, consum de nervi, benzina, ne-am obisnuit sa traim in rahat si ne place la nebunie. Spun ca ne place, fiindca daca nu ne-ar place am pune si noi mana sa mai facem cateva piste de biciclete, am incerca sa incurajam miscarea, sa descurajam poluarea, dar un lucru e cert, nesimtirea e mare la romani.
Vedem in Germania, in Danemarca piste de biciclete, si ii admiram, dar noi nu am ridica un deget sa facem ceva. O sa zica cineva ca nu depinde de noi, dar sunt convins ca daca zi de zi am striga asa ca nebunii, poate ne-ar baga cineva in seama si s-ar mai misca ceva. E greu, nu zice nimeni ca ar fi usor sa schimbi infrastructura de rahat a bucurestiului, dar macar sa vedem ca s-a inceput ceva si continua.
Cineva spunea foarte bine si avea dreptate :" Romanaia e tara in care niciodata nimic nu se termina".

Un comentariu:

  1. Eu am inceput, si cred ca singura sansa e sa incepem fiecare. Ma chinui sa nu mai merg cu masina, mi-am cumparat bicicleta, am mers cu ea destul pana in toamna si am suferit de la taximetristii care au vrut sa ma omoare. Am facut cerere la primarie sa ma ajute sa aranjez gradina blocului si pana la urma am muncit singur si am aranjat-o. Ma lupt cu vecinii care considera ca gradina blocului e cosul de gunoi si arunca prezervative si tigari+ eterenele sticle de plastic, etc etc. Dar incerc, nu ma las, asta pana ma voi hotara ca Rosemarie sa invete altfel, sa vada altceva, pentru ca aici ceata pare continuua.

    RăspundețiȘtergere